madama
strzalka
Korczakowska

Natalia
Korczakowska

Natalia
Korczakowska

reżyseria

Studiowała na Wydziale Wiedzy o Teatrze i Reżyserii w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Jej debiut reżyserski to Pensjonat Madryt według prozy Aglai Veteranyi w 2006. Asystowała u René Pollescha i Oskarasa Koršunovasa.
Korczakowska reżyseruje przedstawienia teatralne w Polsce od 2006 roku, w tym m.in. Elektrę - Lekcję Anatomii 
w teatrze im C. K. Norwida w Jeleniej Górze, adaptację sceniczną powieści Stanisława Lema Solaris dla TR Warszawa, sztukę G.E Lessing Natan mędrzec dla Teatru Narodowego w Warszawie i Dziady część III Adama Mickiewicza w Teatrze Dramatycznym w Białymstoku, o których Małgorzata Piekutowa napisała: „Dziady III Korczakowskiej chciałoby się studiować, bo na to zasługują. I chciałoby się je studiować z egzemplarzem Mickiewicza w ręce, w kolejne wieczory. Ze świecą szukać tak przemyślanego, tak precyzyjnego i tak konsekwentnego przedstawienia”.
W STUDIO teatrgalerii wyreżyserowała uznaną przez publiczność i krytykę adaptację Berlin Alexanderplatz Alfreda Döblina i Biesy Fiodora Dostojewskiego. J. O’quinn napisał: „Żaden z artystów z Generation After 2 nie był bliższy społeczno-politycznym dylematom kraju niż  Natalia Korczakowska. Przedstawienie otwiera ikoniczny obraz cara Mikołaja II i jego rodziny zamkniętych w plastikowym kubiku; pochłonięci przez chmurę gazu, jeden po drugim padają na podłogę. Voilá: Rewolucja, Holocaust, Aleppo.”
Jako reżyserka operowa Korczakowska zrealizowała: Jakoba Lenza Rihma i Halkę Moniuszki pod batutą Marca Minkowskiego dla Opery Narodowej w Warszawie. Współpracowała z prestiżową orkiestrą Ensemble Modern nad El Cimarrón H. W. Henzego w hamburskim Thalia Theatre. Wyreżyserowała także Zagubioną autostradę Elfride Jelinek i Olgi Neuwirth na Międzynarodowym Festiwalu Filmowy Nowe Horyzonty we Wrocławiu, o której Katja Petrowskaja napisała w „Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung”: „Narodowe Forum Muzyki stworzyło idealną scenę do odkrywania nierozwiązanych zagadek tego kultowego filmu. Reżyserka Natalia Korczakowska stworzyła z tej muzyki teatralny efekt stereo”. M. Kocur napisał: „Opera filmowa Zagubiona autostrada w inscenizacji Natalii Korczakowskiej to wyjątkowo udany przykład współczesnej sztuki krytycznej, odważnej i inteligentnej, świetnie zrealizowanej i mistrzowsko zagranej”.
W kwietniu 2016 roku Korczakowska została dyrektorką artystyczną Teatru Studio w Warszawie, którego nazwę – w ramach nawiązania do awangardowej tradycji miejsca w duchu Józefa Szajny i Jerzego Grzegorzewskiego – zmieniła na STUDIO teatrgalerię. STUDIO teatrgaleria jest jedną z najważniejszych eksperymentalnych scen w Polsce.
 

Organizatorzy

Partnerzy

Organizatorzy

studio-logo
plac-logo

Patroni
honorowi

Partnerzy

Partnerzy

warszawa
LOGO-ambasciata-varsavia 3
logoAmb-Pologne_3
japonia

Partnerzy

Partnerzy

Partnerzy

orange_logo 2
instytut
Untitled 2
palac
sin-logo
filharmonia
big
Bitmap
pwm_2

Partnerzy medialni

Partnerzy medialni

Partnerzy medialni

TOK
onet
Newsweek
Polska_times
Naszemiasto

Współpraca redakcyjna

Partnerzy

Partnerzy

classics
vogue2
Maestro
Gazetta
viva
Uroda 60